Comunicación


Citas | Christian Science Monitor | Blogs: Here to stay

David Winer says weblogs are going to play a huge role in politics. But all the buzz about politicians using them is overblown. The blog of Democratic presidential candidate Howard Dean was just a "gimmick," says Mr. Winer, a fellow at the Berkman Center for Internet and Society at Harvard Law School and a pioneer blogger. And any blogs produced this year by President Bush or John Kerry will be "basically run by the ad agencies" - not the kind of honest, even intimate conversations that blogs can represent.

Bloggers should be seen more as commentators and aggregators rather than reporters, Rebecca Blood says. "That's not news gathering. That's not reporting".

Periodistas 21 | La hora de las bitácoras
Periodistas 21 | Bitácoras/medios, un debate de sordos




- Los Blogs Y El Fracaso De Los Medios
Más de cuatro millones de españoles leen blogs, especialmente jóvenes de entre 16 y 24 años. Un 25% de los internautas españoles leen bitácoras, la mayor proporción entre los europeos. El dato habla de la enorme brecha abierta entre la audiencia...

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Citas | Bloggers, Citizen Media and Rather's Fall -- Little People Rise Up in 2004 | OJR EL Top 5 Los encuestados por Mark Glaser enumeran los personajes y acontecimientos más influyentes en los medios norteamericanos en 2004. Los más citados: ...

- Política 3.0: La Influencia De Los Medios Sociales
La Universidad de Harvard a través de su Escuela de Leyes y el Berkman Center for Internet&Society está celebrando unas jornadas sobre intenet y la política, especialmente sobre el impacto de los medios sociales en las elecciones americanas y, muy...

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Elecciones EE UU Noche de televisión y bitácoras Las primeras elecciones de la historia con protagonismo de internet (un suspiro por Howard Dean y Joe Trippi, apóstoles de la Red política) serán seguidas esta noche por muchos atentos a dos pantallas:...

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Citas | Making the News | Dan Gillmor News organizations in recent times have operated as if the news was a lecture -- we told you what the news was, and you bought it (or you didn't). Tomorrow's news reporting and production will be more of...



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